[vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”سگ پامرانین و هر چه باید درباره آن بدانیم” font_container=”tag:h2|font_size:35|text_align:right|color:rgba(45%2C18%2C124%2C0.59)” google_fonts=”font_family:Abril%20Fatface%3Aregular” css=”%7B%22default%22%3A%7B%22color%22%3A%22rgba%2845%2C18%2C124%2C0.59%29%22%2C%22font-size%22%3A%2235%22%7D%7D”][vc_column_text]سگ پامرانین از گروه اشپیتز است که از منطقه Pomerania در آلمان و لهستان گرفته شده است.

سگ پامرانین از سگ‌های بزرگ اشپیتز به خصوص اشپیتز آلمانی مشتق شده.

FCI تائید کرده که پامرانین نژادی از اشپیتز آلمانی است و در بسیاری از کشورها به نام اشپیتز کوچک یا اشپیتز کوتوله شناخته می‌شود.
پامرانین توسط طرفداران انگلیسی‌اش و به این دلیل که مورد علاقه خانواده سلطنتی انگلیس بود، به عنوان یک نژاد شهرت یافت.

سگ پامرانین یکی از جذاب‌ترین نژادهای سگ است که به راحتی در محیط کوچک آپارتمان قابل نگهداری است.

قبل از خرید این سگ، بهتر است بدانید که این سگ همانند سگ هاسکی سیبرین و دیگر سگ‌های مناطق سردسیر به آب و هوای معتدل و تاحدودی سرد تمایل دارد و گرمای زیاد باعث اختلال در عملکرد بدن این سگ خانگی می شود.[/vc_column_text][us_image image=”10023″ size=”us_768_0″ align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][us_separator size=”custom” height=”32px”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

خصوصیات ظاهری

همانطور که در مقدمه ذکر شد، سگ پامرانین جزو خانواده سگ‌های اشپیتز است و به همین خاطر ظاهرش شبیه به اشپیتزهاست.

پامرانین‌ها سگ‌هایی کوچک و پشمالو هستند، با سرهای کوه‌شکل و گوش‎های کوچک.

شکل سر و پوزه آنها، همراه با باقی اجزا بدنشان به شباهت‌شان به روباه می‌افزاید.

جمجمه‌شان کمی گرد است، چشم‌های بادامی شکلی دارند، عنبیه چشم‌شان تیره رنگ، اما در مرکز روشن است.

ابروهای سگ پامرانین هم تیره است و بینی سیاه رنگی دارند. گوش راست این سگ بالاتر از گوش چپ قرار دارد.

پوشش قوی و وسیع، ضخیم و زبر دارند. دم یکی از ویژگی‌های متمایز پامرانین است، چون بسیار پرپشت بوده و گاهی تیره‌تر یا روشن‌تر از رنگ پوششان است.

یکی از مهمترین دلایل شباهت پامرانین به روباه‌ها همین شکل و نوع دم آنهاست.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][us_image image=”10026″ size=”us_400_0″ align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][us_image image=”10031″ size=”us_300_0″ align=”center”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]سگ پامرانین در هر رنگی دیده می‌شود، اما رایج‌ترین رنگ‌ها در این نژاد قرمز، نارنجی، سفید یا کرم، آبی، قهوه‌ای یا سیاه است.

گاهی اوقات پوشش خاکستری در سطح بدن پامرانین‌ ها دیده می‌شود که در زیر آن یک پوشش باریک قهوه‌ای و یا قهوه‌ای مایل به زرد دیده می‌شود.
طول عمر سگ پامرانین بین 12 تا 16 سال است.

میانگین ارتفاع پامرانین ‎ها 18 تا 30 سانتی متر و میانگین وزنشان 1 تا 3 کیلوگرم است. این نژاد در هر زایمان بین 2 تا 5 توله به دنیا می‌آورد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][us_separator size=”custom” height=”32px”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]در ایران، پامرانین‌ها به دو دسته تقسیم شده‌اند: سگ پامرانین خرسی و پامرانین روباهی

ویژگی ظاهری پامرانین خرسی

سگ پامرانین خرسی پوزه کوتاه‌تر، چهره خندان‌تر و موهایی پرپشت‌تر از پامرانین روباهی دارد و به اصطلاح پرورش‌دهنده‌ها تپل‌تر است.

ویژگی ظاهری پامرانین روباهی:

پامرانین روباهی نسبت به پامرانین خرسی پوزه کشیده‌تری دارد و چهره‌اش جدی‌تر است.

گوش‌های تیز و صورت کشیده، ویژگی‌های دیگر سگ پامرانین روباهی هستند.

سرشان گردتر و چشم‌هایشان به هم نزدیک‌تر است.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][us_image image=”10035″ size=”us_400_0″ align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][/vc_column][vc_column width=”1/2″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

نگهداری سگ پامرانین

− پامرانین‌ها معمولا نسبت به غریبه‌ها موضع‌گیری کرده و پارس می‌کنند.

− دما و رطوبت بالا ممکن است باعث گرمازدگی و احتمالا تشنج گرمایی در آنها شود و باید حتما آب خنک دم دستشان باشد و در محیط خنک قرار بگیرد.

− سگ پامرانین به پیاده‎روی روزانه احتیاج دارد؛ بهترین قلاده برای این سگ‌ها قلاده کمری است، اگر از قلاده گردنی استفاده می‌کنید، آن را آنقدر تنگ نبندید که گردن حیوان آسیب ببیند.

برای بستن قلاده گردنی انگشت خود را میان قلاده و گردن حیوان قرار دهید تا از تنگ نبودن قلاده اطمینان حاصل کنید.

− پامرانین‌ها دارای پوشش کلفت و ضخیم هستند. سگ خود را هفته‌ایی یک بار با شامپوهای مخصوص سگ بشویید.

حداقل سه بار در هفته سگ را با استفاده از برس‌های سوزنی شانه کنید. همچنین مسواک زدن دندان‌های سگ خود را فراموش نکنید.

− سگ پامرانین سگی کوچک و ضعیف و آسیب‌پذیر است.

این نژاد را در رختخواب خود نخوابانید، ممکن است یک حرکت شما باعث شود حیوان آسیب جدی ببیند. برای پامرانین خود جای خواب نرم و مناسب تهیه کنید و او را برای خوابیدن در آن آموزش دهید.[/vc_column_text][us_image image=”10021″ size=”us_768_0″ align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

خصوصیات اخلاقی

• سگ پامرانین معمولا با یکی از اعضای خانواده پیوند عاطفی عمیق‌تری برقرار می‌کند.

•  پامرانین با اینکه سگ کوچکی است، ویژگی‌های اخلاقی سگ‎های نژاد بزرگ را دارد. برای مثال خیلی شجاع و برون‌گرا و مغرور است.

• به دلیل هوش بالای پامرانین‌ها آموزش آنها باید از سن کم شروع شود. در غیر این صورت پامرانین به یه سگ سرخود و حرف گوش نکن تبدیل شود.

• رفتار سگ نژاد پامرانین تا آخر عمر مانند توله‎سگ‎ها، سرزنده می‌ماند.

• سگ پامرانین تحمل پایینی برای تنهایی دارد؛ اگر یه پامرانین را زیاد تنها بگذارید، به مشکلات رفتاری مثل اضطراب جدایی مبتلا می‌شود.

اگر تصمیم به خرید پامرانین دارید، ولی شاغل هستید، در اتخاب نژاد سگ و خریدش تجدید نظر کنید.

•  پامرانین یک سگ اکتیو و فعال است که باید حتما طی روز بتواند انرژی اضافی خود را تخلیه کند؛ پیاده روی و بازی کردن برای این سگ خانگی کوچک بسیار مفید است.

[/vc_column_text][us_image image=”10056″ size=”us_768_0″ align=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

تربیت و آموزش

برای تربیت سگ پامرانین:
• از تولگی شروع کنید.
• در آموزش به پامر مصمم و قاطع باشید.
• حتما روزی ۱۵ دقیقه برای آموزش به سگ زمان بگذارید.
• در برخورد با سگ رفتار صحیح داشته باشید.
• دوران طلایی اجتماعی سازی سگ را که ۲ تا ۴ ماهگی هست جدی بگیرید.
• به زندگی سگ نظم و قانون ببخشید.
• از تولگی چالش‌هایی برای سگ تعیین کنید.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][us_image image=”9852″ size=”us_400_0″ align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

تغذیه سگ پامرانین

مقدار غذای مورد نیاز سگ پامرانین به سن، سطح فعالیت و متابولیسم فردی بستگی دارد.

حتما شنیده‌اید که توله‌‌سگ‌ها نیاز به غذای بیشتری نسبت به سگ‌های بالغ دارند که البته از نظر علمی درست نیست؛ در واقع توله‌های پامرانین نسبت به نوع بالغ‌شان، نیاز به کالری بیشتری در هر پوند وزن بدن دارند.

برای تشخیص مقدار غذا با روش کالری یک راهنمای خوب وجود دارد:

55 کالری برای هر پوند وزن برای توله‌سگ‌ها و 45 کالری برای هر پوند وزن برای سگ‌ پامرانین بالغ.
از آنجا که دستورالعمل‌ها به طور کلی ارائه شده است ولی هر توله‌ای ویژگی‌های خودش را دارد و دارای سرعت خوردن مخصوص خودش است.

معمولا مقدار غذایی که پامرانین شما ظرف 20 دقیقه می‌خورد، مقدار کافی برای یک وعده غذایی شناخته می‌شود.

توله سگ در حال رشد، اشتهایش افزایش می‌یابد و نیاز به مقدار بیشتری غذا دارد.

باید بدانید که آیا توله سگ شما واقعا در حال رشد است. بنابراین، اگر ظاهرا پس از اتمام غذا تمایل به خوردن غذای بیشتری دارد، سخت نگیرید و به او غذای بیشتری بدهید.
به طور خلاصه، مقدار مواد غذایی که به سگ پامرانین خود می دهید، بسته به تمام عوامل فوق متفاوت است؛ دستورالعمل‎های تغذیه برای برند انتخابی شما براساس وزن، روی بسته‌بندی غذا نوشته شده است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

مقدار غذای موردنیاز پامرانین

مقدار غذای موردنیاز سگ پامرانین به طور معمول بین 1 فنجان تا 5/1 فنجان در روز است.

اگر می‌خواهید قانونی با فنجان برای تغذیه او بگذارید، به یاد داشته باشید که این مقدار بسته به نوع غذا متفاوت است ولی تقریبا به طور کلی به شرح زیر است:

توله سگ ۱ پوندی (حدودا 500 گرم): تقریبا یک چهارم فنجان در روز

توله سگ ۳ پوندی (5/1 کیلوگرم): تقریبا نصف فنجان غذا در روز

توله سگ ۵ پوندی (حدود 200/2 کیلویی): تقریبا 1 فنجان در روز

توله سگ ۶ پوندی (حدود 700/2 کیلویی): حدود 1.5 فنجان در روز

می‎توانید از روش بالا برای تغذیه سگ پامرانین به عنوان یک دستورالعمل استفاده کنید.

با این حال اگر دیدید بعد از 5 دقیقه سگ شما از کاسه دور می‌شود و دیگر غذا نمی‌خورد، به این معنی است که یک مشکل بهداشتی یا کاهش وزن دارد و اگر پوم شما غذا را در عرض 10 دقیقه کنار می‌گذارد، پیشنهاد می شود 8/1 فنجان دیگر به او غذا بدهید.[/vc_column_text][us_image image=”10097″ size=”us_768_0″ align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

برخی از مارک ‎های مواد غذایی مناسب برای سگ پامرانین

whole Earth Farms:

یکی از غذاهای مناسب برای سگ پامرانن این غذاست که به عنوان یک غذای 4 ستاره طبقه‌بندی شده است و طعم های خوبی دارد؛ از جمله مرغ و بوقلمون، گوشت خوک، گوشت گاو و گوسفند، ماهی قزل آلا و ماهی سفید و بوقلمون و اردک
این غذا برای نژادهای کوچک توصیه شده و محتویات آن بدون دانه حاوی مرغ و بوقلمون، نخود فرنگی، سیب زمینی شیرین، یونجه و زغال اخته است.

هیچ ذرت، گندم، سویا، محصولات جانبی، طعم های مصنوعی، رنگ های مصنوعی، مواد نگهدارنده مصنوعی در آن وجود ندارد و در ایالات متحده ساخته شده است.

 

Merrick Lil Plates:

اگر سگ پامرانین شما ترکیبی از مواد غذایی خشک و مرطوب را ترجیح می‌دهد، می‌توانیداز این برند که غذایی بدون مرغ است، استفاده کنید.

در حالی که مرغ یکی از پرطرفدارترین و مناسب‌ترین پروتئین برای سگ است، برخی از سگ‌ها با مرغ مشکل دارند.

شما با استفاده از این غذای با کیفیت بالا پروتئین مورد نیاز او را تامین می‌کنید.

 

wellness complete:

این غذا فرمولاسیونی شبیه به غذای CORE دارد و تعهدشان به ارائه غذای برتر است .

این فرمول حاوی امگاهای سالم برای پوست و پوشش خارجی سگ پامرانین شماست، هم چنین حاوی پروبیوتیک‌ها و سطوح خوب فیبر است.

با این غذا سلامتی طبیعی برای نژادهای عروسکی، تامین می‌شود. هیچ رنگ خوراکی، هیچ طعم دهنده مصنوعی، هیچ محصول جانبی و هیچ پرکننده‌ای ندارد و در ایالات متحده ساخته می‌شود.

این غذا به طور خاص برای نژادهای اسباب بازی با اندازه مناسب تولید شده است و یک فرمول عالی مرغ و برنج است که توسط بسیاری از پامرها قابل تحمل است.

مواد تشکیل‌دهنده شامل مرغ، بوقلمون، برنج قهوه‌ای، بلغور جو دوسر، نخودفرنگی، کتان آسفالت، هویج، اسفناج، سیب، سیب زمینی شیرین و زغال اخته است.

 

Wellness CORE:

این غذا سریع به یکی از گزینه‌های برتر شما برای سگ پامرانین تبدیل می‌شود؛ بدون دانه است و برای نژادهای کوچک استفاده می‌شود و شامل مرغ، بوقلمون، ماهی قزل آلا، نخود فرنگی، عدس، سیب زمینی، هویج، اسفناج، سیب زمینی شیرین، سیب و زغال اخته است.

سطوح تضمینی اسید چرب امگا 3 از مواد تشکیل دهنده مانند دانه کتان نیز در آن وجود دارد و این برای سلامت پوست و موی سگ شما مهم است. این فرمول دارای گلوکوزامین و کندریتین، سطح سالم فیبر و پروبیوتیک‌ها برای سلامتی گوارشی است.

این محصول 100٪ بدون غلات، مواد شیمیایی و محصولات جانبی حیوانی است و در ایالات متحده ساخته شده است.[/vc_column_text][us_image image=”10098″ size=”us_768_0″ align=”center”][vc_column_text]پت لاور فروش انواع سگ های خانگی با تضمین سلامت و اصالت انجام می دهد تا شما بتوانید با قیمتی عادلانه سگ مورد نظرتان را برای همیشه کنارتان داشته باشید.

فروش سگ چاو چاو از حوزه فعالیت های مجموعه پت لاور به شمار می رود. در صورت تمایل برای خرید سگ های خانگی کافیست با ما تماس بگیرید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]